مسئول گروه فرهنگی و تبلیغی منتظران ظهور تربت جام گفت: رابطه دنیا و آخرت را اگر بدانیم دیگر از دشمنی دشمنان واهمه نخواهیم داشت وشجاعانه در برابر نا ملایمات درعرصه های سخت مقاومت خواهیم کرد و علت تقابل استکبار جهانی با ایران عدالت خواهی و حق طلبی است.

به گزارش جام روز، حجت الاسلام محمد اسحاق پاروکار مسئول گروه فرهنگی و تبلیغی منتظران ظهور تربت جام در یاداشتی به رابطه دنیا و آخرت و نقشه آن در مسائل روز جامعه پرداخته است را به خبرنگار جام روز  ارائه کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

رابطه دنیا و آخرت را اگر بدانیم دیگر از دشمنی دشمنان واهمه نخواهیم داشت وشجاعانه در برابر نا ملایمات درعرصه های سخت مقاومت خواهیم کرد.

اول باید بدانیم آنهایی که در دنیا سعادتمند شناخته می شوند لزوما در آخرت هم سعادتمند نخواهند بود و از آن طرف آنهایی که در دنیا محرومیت دارند در آخرت محروم نخواهند بود البته همه ی این اتفاقات بستگی دارد که بشر چگونه رابطه خودش را با دنیا وآخرت تعیین کرده باشد پس می شود رابطه ی گفته شده نقض شود و همه دردنیا و همه در آخرت سعادتمند باشیم یا معکوس آن هم می شود که هم در دنیا و هم در آخرت محروم باشیم.

خداوند در قرآن کریم می فرماید: «و اتیناه فی الدنیا حسنة و انه فی الاخرة لمن الصالحین » و در ایه دیگر « فاتاهم الله ثواب الدنیا و حسن ثواب الاخرة » این آیات در خصوص مومنان است.

قرآن کریم در آیات دیگر می گوید: « خسر الدنیا والاخرة ذلک هو الخسران المبین » وآیه دیگر« لهم فی الدنیا خزی و لهم فی الاخرة عذاب عظیم » و در مورد افرادی که از نعمتهای دنیا کمال بهره وری را دارند و خیری به دیگران نمی رساند می گوید:« و لا یحسبن الذین کفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم انما نملی لهم لیزدادوا اثما و لهم عذاب مهین» این آیات برای غیر مومنان است.

آنچه مهم است تنظیم کردن این رابطه به نحوه ای است که باعث رستگاری بشر امروز شود امروز در جهان چقدر می شنوید برای آباد کردن دنیای شما حاضرند چه کنند و برای رفاه جامعه حاضر می شوند با شیطان پیمان ببند تا از امکانات دنیا بهرهمند شوند اما کسی نمی گوید برای آخرت هم تلاش کنید و فقط دنبال آبادانی دنیا نباشید.

دین اسلام بر مبنای آبادانی دنیا به عنوان وسیله برای آبادانی آخرت نظر دارد و بشر دستور می دهد در زمین آبدانی کند و با مردم به عدالت رفتار کند چرا اینگونه می گوید خداوند حکیم به بشر غرق در قدرت و شهوت، می خواهد بگوید اگر نتوانستی با مردم به عدل رفتار کنی تمام آبادانی تو پوچ و بیهوده است.

وقتی عدالت نداشته باشیم می شویم طلحه و زبیر دو صحابه پیامبر(ص) که به خاطر دنیا در برابر خلیفه وقت خود شورش می کنند و با امیر عدالت علی بن ابی طالب وارد جنگ می شوند و این دنیا طلبی باعث میشود امیرامومنین در محراب عبادت در مسجد خدا به خاطر شدت داشتن در امر عدالت بین مردم کشته شود.

امروز هم تاریخ در حال تکرار است و می بینید جمهوری اسلامی ایران به خاطر عدالت خواهی و حق طلبی در نبرد سنگین با استکبار جهانی با سرکردگی آمریکا جهان خواه در حال تقابل است.

آنان می خواهند مقاومت ملت غیور و شجاع که الگوی هم چون امام رضا علیه السلام دارند که شجاعانه در برابر طاغوت و طاغوطیان زمان خود ایستاد و امر ولایت را تبیین کردند با تحریم های ناجوانمردانه ولایت فقیه را تضعیف کنند تا در این نبرد پیروز شوند.

بداند مردان و زنان این سرزمین پشت سر ولایت فقیه خواهند ماند و برایش فرق نخواهد کرد که برجام باعث گشایش باشد یا توسط 99 سناتور آمریکایی نقض شود دست از حمایت ولی فقیه خود بر نخواهند داشت.

برجام برای نیروهای موحد و خداشناس مانند صلح پیامبر (ص) با یهودیان مدینه بود برای کسانی که احساس می کردند می شود با دشمن و شیطان هم صلح ورابطه برقرار کرد خوب بود تا بداند آنان در دشمنی خود مستحکم ایستاده اند درحالی که در ضعیف ترین دوران خود به سر می برند و نمی تواند با عدالت خواهی ما با روحیه جهان طلبیشان کنار بیایند.

پس اگر بخواهیم جهان را آباد کنیم و عدالت باشد باید با دشمنان خدا پشت کرد و در مقابل هواهای نفسانی و دنیاطلبی ایستادگی کنیم و گوش دهیم به امر خداوند متعال که می فرماید: رستگاری شما در پیروی از رسول الله و ولی اوست و امروز در غیاب ولی معصوم ولی فقیه دنبال کننده این مسیر است.

در روشنگری ها ی ایشان در بحث برجام در چند مرحله گفتند: بنده به آمریکا خوش بین نیستم، آنان بد عهد هستند، لیکن مذاکره کنند اما بدانید دشمن شما اهل دبه کردن است، پس آمادگی داشته باشید اگر آنان برجام را نقض کردند اقدامی متقابل داشته باشید.

امروز نمایندگان مجلس و دولت مردان که براساس قانون اصل ولایت مطلقه فقیه را قبول دارند در جواب به سنای آمریکا که با حداکثر آرا تحریم را برای 10 سال دیگر تمدید و برجام را نقض کردند بدون حتی یک رای منفی، شایسته است اقدامی انقلابی انجام دهند و نشان دهند در رابطه بین دنیا و آخرت توانمند هستند.

انتهای پیام/